Hvordan kan jeg håndtere ensomhed?

Nogle mennesker synes, at disse ideer er nyttige, men husk, at forskellige ting fungerer for forskellige mennesker på forskellige tidspunkter. Prøv kun det, du føler dig godt tilpas med, og prøv ikke at lægge for meget pres på dig selv. Hvis noget ikke fungerer for dig (eller ikke føler sig muligt lige nu), kan du prøve noget andet eller komme tilbage til det en anden gang.

Tag det roligt

Hvis du har følt dig ensom i lang tid, selvom du allerede kender mange mennesker, kan det være skræmmende at tænke på at prøve at møde nye mennesker eller åbne op for folk for første gang.

Men du behøver ikke at skynde dig.

Start med at gå et sted som en cafe, biografen eller en sportsbegivenhed, hvor du kan være omkring mennesker, men ikke forventes at tale med dem – du kan opleve, at det at være omkring andre mennesker er nok til at hjælpe med dine følelser af ensomhed.

Hvis du går til en gruppe eller klasse, kan du spørge, hvem der kører klassen eller gruppen, hvis du bare kan gå med og se først. Gå et sted, det forventes ikke, at du interagerer med det samme, som en klasse, hvor alle er fokuseret på en aktivitet.

Prøv at åbne op

Du føler måske, at du kender masser af mennesker, men hvad der faktisk er forkert er, at du ikke føler dig tæt på dem, eller at de ikke giver dig den pleje og opmærksomhed, du har brug for.

I denne situation kan det hjælpe med at åbne op for, hvordan du har det for venner og familie.

Hvis du ikke har det godt med at åbne dig for de mennesker, du kender, kan du prøve at tale med en terapeut eller bruge en peer-supporttjeneste.

Skriv en kommentar