Pas på dig selv

At føle sig ensom kan være meget stressende og kan have en stor indflydelse på dit generelle velbefindende, hvilket kan gøre det endnu sværere at tage positive skridt til at føle sig bedre.

Tænk over, hvordan nogle af følgende påvirker, hvordan du har det, og om du kan gøre noget for at ændre dem:

Prøv at få nok søvn. At få for lidt eller for meget søvn kan have stor indflydelse på, hvordan du har det. Se vores sider om søvnproblemer for mere information.


Tænk på din diæt. Spise regelmæssigt og holde dit blodsukker stabilt kan gøre en forskel for dit humør og energiniveau. Se vores sider om mad og humør for mere information.


Prøv at lave fysisk aktivitet. Træning kan være meget nyttigt for din mentale velvære, og nogle mennesker synes, det hjælper med at forbedre deres selvtillid. Se vores sider om fysisk aktivitet og mental sundhed for mere information.


Brug tid udenfor. At tilbringe tid i det grønne rum kan hjælpe dit velbefindende. Se vores sider om natur og mental sundhed for mere information.


Tilbring tid med dyr. Nogle mennesker finder ud af at tilbringe tid omkring dyr kan hjælpe med følelser af ensomhed, hvad enten det er at eje et kæledyr eller tilbringe tid omkring dyr i deres naturlige miljø. Hvis du synes at være omkring dyr hjælpsom, kan du prøve at besøge et lokalsamfund eller en bygård.


Undgå stoffer og alkohol.
Mens du måske ønsker at bruge narkotika og alkohol til at tackle vanskelige følelser omkring dig selv, kan de på lang sigt få dig til at føle dig værre og kan forhindre dig i at tackle de underliggende problemer. Se vores sider om rekreative stoffer og alkohol for mere information.

Skriv en kommentar